Miałem również Octavię ze 110 konnym silnikiem. Faktycznie turbina ze zmienną geometrią. Ona lubi jak od czasu do czasu przegoni się ją po obrotach żeby łopatki pracowały w całym zakresie. Jazda miejska ciut jej szkodzi. Mnie osobiście turbinę robił kolega za pierwszym razem chyba polegało to na wyczyszczeniu zapieczonych łopatek, za drugim razem padła gruszka która steruje wodzikiem od łopatek. Turbo tec - firma może i dobra (nie robiłem nic u nich) aczkolwiek droga, nawet bardzo droga
Proszę o pomoc Dziwne objawy z płynem chłodniczym
Zwiń
X
-
Proszę o pomoc Dziwne objawy z płynem chłodniczym
Witam mam problem ze swoją Octavią 2.0 tdi BKD 2005r.
Po rozgrzaniu samochodu do temp. 90 stopni zapala się czerwona kontrolka braku płynu chłodniczego w zbiorniczku, objawy wskazywały by na problem z uszczelką pod głowicą lub z samą głowicą (podobno to problem w BKD) ale nie ma oleju w płynie, płynu w oleju ani nie robi się masełko na korku, nie dymi i co najdziwniejsze gdy samochód ostygnie stan płynu powraca prawie do stanu normalnego (zimny silnik) jest tylko minimalny wyciek z okolic chłodnicy widać na ziemi kilka kropel różowego płynu. Jak po pierwszym takim ubytku dolałem płynu ok.200ml to po ostygnięciu samochodu w zbiorniczku wyrównawczym było sporo ponad max. Mechanik stwierdził że to może być coś z termostatem ale nie bardzo w to wierzę. Czy może ktoś miał podobny problem? Z góry dzięki.
-
-
Najczęściej dzieje się tak gdy kompresja z cylindrów dostaje się do chłodzenia.
Zobacz czy jak ubędzie płynu w zbiorniczku to robią się przewody twarde lub czy po odkręceniu korka poziom płynu wraca do normy. Najpewniejszą diagnozą będzie jak podjedziesz gdzieś na sprawdzenie obecności CO2 w układzie.
Komentarz
-
-
Nie ma co wyrokować na zaś. Do uwalenia głowicy czy nawet uszczelki pod, nawet w BKD potrzeba niemałego zbiegu okoliczności. kabanos, wcale tak wiele przypadków na forum nie było (około 3-5 na 1000 aut z opisem BKD).
Radzę posprawdzać najpierw szczelność układu i możliwe miejsca wycieków, bo ewentualne wymiany węży czy nawet całej chłodnicy będą znacznie tańsze niż remont głowicy. W porządnym zakładzie powinni mieć sprzęt do tego, między innymi czujnik spalin w chłodziwie.
Objawy nie zawsze są jakoś mocno widoczne. Ale najczęściej wypada chyba nagły wzrost temp chłodziwa i ubywanie płynu.
Hmm... a przypadek zaiste dziwny, po nagrzaniu poziom płynu powinien wzrastać, a nie maleć...Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Po rozgrzaniu samochodu do temp. 90 stopni zapala się czerwona kontrolka braku płynu chłodniczego w zbiorniczku// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Marek J., zdarzają się uszkodzenia chłodnicy w tym modelu oraz dziwne wycieki z takiego trójnika koło bloku(temat opisywał kolega Arti)
poza tym faktycznie w egzemplarzach do 2007 roku zdarzały się wady głowic-drobne nieszczelności w kanalikach głowicy-objawy podobne jak u ciebie czyli ubywanie płynu na ciepłym, bez masła na korku, płyn klarowny), tym niemniej jak piszą koledzy zanim zaczniesz ruszać głowicę to sprawdź czy węże nie robią się twarde a zwłaszcza czy w płynie nie pojawia się gazy(warsztat który ma czujnik)
co ciekawsze, wymiana głowicy nie zawsze skutkuje zniknęciem tych objawów- znajomy jago7270 miał wymienianą głowicę w BKD już 2 razy(serwis-bo to gwarancja) a objawy nadal się utrzymują, co może świadczyć albo o innej przyczynie ubytku płynu albo o niefachowym montażuprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Witam ponownie potestowałem octavię.
Więc po kolei przed zapaleniem samochodu stan płynu ok więc jadę po przejechaniu kilkuset metrów znowu piszczy i miga kontrolka stanu wody zatrzymuję się i pod maskę w zbiorniczku płynu odrobina na dnie przewód jeden i drugi bardzo miękkie wiec jadę dalej. Zagrzałem auto do temp. 85 stopni żeby nie otworzył się jeszcze termostat i znowu pod maskę. Stan płynu jak wcześniej czyli odrobina na dnie a jeszcze jedno po odkręceniu niebieskiego korka zbiorniczka nie było żadnego syknięcia jakby nie było w ogóle ciśnienia w układzie (znajomy mechanik twierdzi że to też jest bardzo dziwne), przewody bardzo miękkie ten po prawej stronie stojąc przodem do samochodu (od strony kierowcy) ciepły a ten wychodzący zza alternatora zimny. Wiec dalej w rurę temperatura 90 nie przekracza ani trochę i nie zauważyłem żeby szybciej się nagrzał jak zwykle. Więc koniec zabawy jadę pod blok. zatrzymuję się jeszcze raz zaglądam pod maskę przewody miękkie, ten od strony kierowcy gorący ten zza alternatora letni, chłodnica ciepła, odkręcam korek brak syknięcia, naciskam przewody widać jak delikatnie po naciśnięciu płyn wraca do zbiorniczka dolną dziurką. Zajrzałem jeszcze pod samochód a tam pełno kropel świeżych a auto stało dosłownie kilka chwil. A dodam że czasami auto ciężko pali gdy zimny (pierwsze palenie później ok ) trzeba długo kręcić ale nie wiem czy to jest związane z tym bo miałem jakiś miesiąc temu błąd dwóch świec żarowych i po skasowaniu było ok .
Komentarz
-
-
Zszedłem na dól samochód ostygł, w tej chwili poziom płynu jest ok 5milimetrów poniżej minimum czyli sporo więcej niż na ciepłym (na ciepłym odrobina na dnie). Ale sporo jest pod samochodem pod całym zderzakiem. Wycieka chyba z chłodnicy bo widać krople na radiatorze (od strony posarzera) patrząc od spodu z kanału przez wiatrak. Mam jeszcze pytanie do posiadaczy 2.0 czy jak się nagrzeje to jest ciśnienie w układzie bo u mnie nie ma go wcale ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fidodidotrójniki plastikowe położone po środku przy samej ścianie grodziowejprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Marek J., pojedź do warsztatu który zajmuje się chłodnicami żeby zrobili próbę ciśnieniową
bo jak się okaże że gdzieś jeszcze ucieka to będziesz podwójnie płacił za naprawę
do wymiany chłodnicy trzeba zdjąć czołówkę i wypiąć chłodnicę klimy więc zainwestuj kilka groszy w prawidłową diagnozęprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marek J.czy uszkodzenie chłodnicy mogło wywołać wysokie ciśnienie w układzie
o ile pamiętam z fizyki to jest coś takiego jak naczynia połaczone- jak gdzieś cieknie to poziom się zmniejsza
ale ty chyba mnie miałeś typowych objawów wysokiego ciśnienia- wtedy po odkręceniu korka syczałoby i szła by para
zrób próbę ciśnieniową to będzie wiadomo czy tylko chodnica czy coś więcej
więc jedź do warszatu, zdaj relację co było i jeśli uważasz że czyjeś uwagi ci pomogły to wciśnij "pomógł"przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
Komentarz